Toelichting op de belangrijkste ontwerpen. Vragen of opmerkingen? Laat het ons weten. Dit kon tot 19 oktober. Lees de reacties en de antwoorden op vragen.
De Edisonstraat, Christiaan Huygensstraat en Buys Ballotstraat krijgen in de nieuwe situatie minder verharding. Er komen nieuwe groenvakken en bomen en de huidige boomvakken worden uitgebreid. Verder komen er nieuwe bomen langs de Edisonstraat en Buys Ballotstraat.
De parkeerdruk in de wijk verschilt sterk per straat. Door het invoeren van betaald parkeren wordt een afname in de parkeerdruk verwacht. Er worden meer parkeerplaatsen toegevoegd dan verwijderd. Met name de gedeeltes met een erg hoge parkeerdruk krijgen meer parkeerplaatsen. Het invoeren van het betaald parkeren is geen onderdeel van dit project.
De straten worden ingericht als 30 km/uur weg. Om de snelheid van het verkeer te verminderen, versmallen we de rijbanen en worden er verkeerplateaus aangelegd. In de Buys Ballotstraat komen 2 verhoogde plateaus en in de Christiaan Huygensstraat een optisch plateau.
Op meerdere locaties krijgt het voetpad mindervalide inritten. Dit maakt de voetpaden beter geschikt voor voor ouderen, minder valide en kinderwagens.
In het noordelijke deel van de Edisonstraat wordt aan de weg én aan de ingang van het Liniepark gewerkt. De huidige ingang oogt door een smal pad en dichte struiken erg gesloten. In de nieuwe inrichting is de beplanting meer open en ligt het pad anders.
Velden met een * zijn verplicht.
Proclaimer Privacy
Deze website maakt gebruik van cookies. Lees meer over cookies in onze cookieverklaring.
Deze cookies verzamelen nooit persoonsgegevens en zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website.
Deze cookies verzamelen gegevens zodat we inzicht krijgen in het gebruik en deze website verder kunnen verbeteren.
Deze cookies zijn van aanbieders van externe content op deze website. Denk aan film, marketing- en/of tracking cookies.